3 טעויות שנשים עושות במהלך דיאטה לירידה במשקל

מחקרים רבים מראים שבמשך תהליך ירידה במשקל יש נטייה “להתחכם” מול הנחיות התפריט ולעשות טעויות.
מתקשה לשמור על תהליך ירידה במשקל בתוך סדר היום התובעני שלך?

במאמר זה תוכלו לראות מה שלוש טעויות נפוצות שנשים עושות במהלך דיאטת הרזייה… (וכמובן מה לעשות, כדי להצליח)

טעות ראשונה: הימנעות מאכילת ארוחות ביניים.

נשים רבות (וגם גברים) נוטים לוותר על ארוחות הביניים מסיבות שונות, לפעמים שוכחים ולעיתים, חושבים ש”חוסכים” קלוריות בדרך זו.
היום כבר ברור וכך גם מחקרים הוכיחו, שפתיחת פערים גדולים מדי בין הארוחות גורמים לרמות הסוכר לרדת ובעקבות זאת, רמת הריכוז נפגעת ויותר מכך, אנו עלולים להגיע למצבים רעב וחוסר יכולת לעמוד בפני מזונות מפתים.

ומה הדבר הנכון לעשות?
חשוב מאוד להקפיד על ארוחות ביניים קלות אך מזינות.
יש שפע רעיונות שיכולים לעזור להתרגל לאכול ארוחות ביניים, פשוטות וטעימות. הקפדה על ארוחות ביניים בין 3 הארוחות הגדולות עוזרות לאיזון רמות הסוכר בדם ומונעות מאיתנו להגיע למצב של חוסר איזון.
בנוסף, הקפדה על ארוחות ביניים מייצרת “שקט פיזיולוגי” בגוף. מה שיכול לעזור לנו להתמודד עם פיתויים שצצים במשך היום וכן להגיע לארוחה הבאה במצב נורמלי ולא מורעבות.

טעות שנייה: הימנעות משתיית מים ונוזלים מרווים.

למים חשיבות רבה בתזונה שלנו. גופנו מורכב רובו מנוזלים ולשתיית מים יש חשיבות רבה לבריאותנו ולמערכת פינוי הרעלים בגוף בעזרת השתן. אחד המדדים לדעת האם שתינו מספיק הוא צבע השתן. מכירים את המשפט שאומרים לילדים בגן? “פיפי שקוף אני אלוף”.אמרו וצדקו.

ומה הדבר הנכון לעשות?
חשוב מאוד לשתות…רובנו שוכחים לשתות במרוצת היום בעבודה ובדרכים, יש דרכים לזכור לשתות במשך היום.
כששותים יותר מים, מרגישים פחות רעבים, זה עוזר לאכול ובעיקר לנשנש פחות במיוחד לאור העובדה שמחקרים הראו שלעיתים אנו נוטים להתבלבל בין תחושת רעב לצמא. בתהליך הרזייה כששומן מתפרק חשוב מאוד לשתות מים כדי שיהיה פנוי יעיל של רעלים מהגוף וכך גם לשפר את מצב היציאות.

טעות שלישית: התנזרות מאוכל ביום של אירוע כמו חתונה/אכילה במסעדה.

מכירה את זה שיש חתונה בערב אז בשביל להראות טוב בשמלה הצמודה היפה שקנינו לכבוד האירוע וגם בשביל שנוכל “לאכול טוב” אנחנו צמות כל היום?… ביג מיסטייק!
הגעה למקום עם שפע של אוכל טעים ומפתה במצב של רעב, יגרום לנו לאכול הרבה יותר ממה שתכננו.

ומה הדבר הנכון לעשות?
גם ובמיוחד ביום של אירוע, חשוב לאכול במשך היום, במידה ובצורה מתוכננת, שתיקח בחשבון את צריכת המזון המוגדלת באירוע.
ניתן בהחלט לצמצם את כמות האוכל בארוחות לפני אירוע שכזה אבל חשוב להקפיד לאכול אפילו משהו קטן (זוכרת את חשיבות מנת הביניים מהטעות הראשונה?) המלצתי היא, לאכול משהו קטן (כמו תפוח למשל) שעה לפני שיוצאים מהבית ואז להגיע לא מורעבת לאירוע ולהיות מסוגלת לעשות בחירות נכונות ביחס למה שבוחרת לאכול באירוע/ מסעדה.

במאמר זה דיברנו על 3 טעויות נפוצות שנשים עושות במהלך דיאטה, למדנו מדוע כדאי להימנע מטעויות אלה, וראינו מה חשוב לעשות כדי לחסוך עוגמת נפש ולשמור על תהליך הירידה במשקל.

הטעות הרביעית: הרבה דיאטה
ואם הגעת עד כאן, כבונוס, אשמח לגלות לך טעות נוספת שנשים עושות…
גם במאכלים דיאט ולייט יש קלוריות… הרעיון הוא לא רק מה אוכלים אלא, כמה אוכלים!

נשים רבות אוכלות ” מוצרי דיאטה” בלי חשבון, ושוכחות שבעצם הכמות שאכלו קובעת לא פחות, הן מבחינה קלורית והן מבחינת נפח הקיבה שהיא אלסטית ורק גדלה עם דוחפים לתוכה כמויות גדולות, גם אם הן נחשבות ל”דיאטטיות” ואז ככל שמגדילים את נפח הקיבה, נצטרך יותר אוכל ע”מ להרגיש שובע.

אז לסיכום, בשביל לא לעשות את הטעויות שכולן עושות:
1. הקפידי על מנות ביניים.
2. שתי הרבה מים.
3. אל תצומי ביום של אירוע
4. ואל תגזימי עם כמות האוכל אפילו אם הוא נחשב ל”דיאטטי”.

אשמח לשמוע, איזה טעויות נוספות את מכירה? מוזמנת לכתוב תגובה בתגובות של הבלוג. לשאלות ופניות התקשרי:
09-8665279

זה כייף לשתף ...
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest