10 סופר פודס מעולים לשיפור הבריאות שלך!

סופר פודס, או במילים פשוטות “מזונות על”, הם מזונות טבעיים שערכם התזונתי ותועלתם הבריאותית עולים בהרבה על פני מזונות אחרים. מחקרים מצאו כי מזונות אלה הם העשירים והמרוכזים ביותר ברכיבי תזונה חיוניים, כגון: מינרלים, ויטמינים, אנזימים, פיטו-כימיקלים, ונוגדי חמצון רבים, הפועלים יחדיו בגוף בסינרגיה. הודות לכל האמור לעיל, סופר פודס יכולים לחזק את המערכת החיסונית, לסייע בתהליכי ריפוי ומניעת מחלות, להעלות את רמת האנרגיה והחיוניות, ולשפר את הבריאות. מהם הסופר פודס המובילים, ואיך הם יכולים לתרום לבריאותך? על כך במאמר שלפניך.

אני מזמינה אותך לקרוא, להתרשם ולהתנסות. שילוב של סופרפודס בתפריט היומי שלך, יטעין את גופך בשפע כוחות חיוניים ויסייע לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת.

לפניך רשימה של 10 סופר פודס שכדאי לאמץ לתפריט:

1. ספירולינהCloseup  organic spirulina algae

אצה כחולה–ירוקה חד תאית זו נקראת כך בגלל צורתה הדומה לספירלה, למעשה נלמדת ונחקרת כבעלת פוטנציאל למניעת רעב עולמי. מה היא מכילה?65%-71% חלבון (גבוה מבשר 22% ומעדשים 26%) חומצות אמינו ומינרלים בזמינות גבוהה לגוף.

למה היא טובה לנו?

• יכולה להפחית סיכון לסרטן ושבץ מוחי.

• מסייעת בשמירה על רמות כולסטרול ולחץ דם בטווח הנורמה.

• מסייעת בהתמודדות עם נזלת אלרגית.

• נלחמת בזיהומי קנדידה.

• מסייעת בחיזוק הבקטריות הטובות במעיים.

כיצד ניתן לצרוך אותה? בכמוסות לבליעה או באבקה ואז ניתן לצרף לשייקים, לסלטים ולמרקים.

 

2. כלורלה769143fc-b8dc-4d88-99e0-46577317a863

אצה חד תאית ירוקה, הנראית יותר דומה לצמח מאשר אצה, נלמדת רבות כמקור חיוני למזון. בזכות הרכבה המאוזן, יכולה להוות תחליף למולטי ויטמין.

מה היא מכילה? 45% חלבון, זה למעשה מזון מושלם מבחינת הרכב חומצות האמינו. מכילה כמויות גבוהות של גאבא ( גאמא אמינו בוטריק אסיד), חומצה פולית, ויטמין בי 12 וברזל.

למה היא טובה לנו?

 • יכולה לעזור בסוכרת בשיפור רגישות לאינסולין.

• מסייעת בהוצאת מתכות רעילות מגופנו, כולל כספית.

• מסייעת להורדת רמות סוכר ולחץ דם

• מסייעת להעלאת רמות אנרגיה בגוף.

• מסייעת בריכוז והתמקדות.

כיצד ניתן לצרוך? בכמוסות או באבקה ואז ניתן להוסיף לשייקים.

 

3. קייל Kale

עלים ירוקים, קלים לגידול בעלי יתרונות אנטי דלקתיים מעל כל ירק עלים אחר.

מה הוא מכיל? ויטמין A,B,C, סידן, נוגדי חמצון כגון: לוטאין, זקסנטין, ברזל, כלורופיל ,סיבים תזונתיים, חומצות שומן חיוניות, 9 חומצות אמינו חיוניות (היסטידין, איזולואצין, לאוצין, ליזין, מתיונין, פנילאלנין,טראונין, טריפטופן וואלין).

למה היא טובה לנו?

• קייל יכול להקל על גודש בריאות.

• מועילה לקיבה, כבד ולמערכת החיסונית.

• מסייעת להגנה מפני סרטן שלפוחית השתן.

• עלי קייל מאודים יכולים לעזור בהורדת רמות כולסטרול בדם. כיצד ניתן לצרוך? בצורה טרייה בסלטים, שייקים, ואו מאודה/מבושל/ אפוי כחלק מארוחה.

כיצד ניתן לצרוך? בצורה טרייה בסלטים, שייקים, ואו מאודה/מבושל כחלק מארוחה.

 

4. ארטישוק Fresh artichokes

הארטישוק קנה את מקומו כמזון וגם לצרכים רפואיים במהלך המאה ה-20. עוד מימי יוון ורומא שימש הארטישוק כמסייע לבעיות עיכול שונות. במאה ה – 16 תועד הארטישוק כמסייע לצהבת ובעיות כבד. החלק הפעיל ביותר לצרכים רפואיים בארטישוק הם העלים.

מה הוא מכיל? ויטמין סי, מגנזיום, מנגן, נחושת, אשלגן, זרחן, סיבים, נוגדי חמצון כגון: קוורציטין, רוטין, חומצה גאלית וסינרין.

למה הוא טוב לנו?

• מסייע לתפקוד יעיל של הכבד.

• כמות הסינרין הגבוהה בארטישוק מסייעת לבעיות עיכול רבות.

• מסייע לשמר רמות כולטסרול בטווח הנורמה.

• נמצא כי נטילת 1.5 ג’ מיצוי מרוכז של עלי ארטישוק הורידו כולסטרול בסרום ורמות טריגליצרידים.

כיצד ניתן לצרוך? בתזונה מבושל או מאודה או במיצוי העלים בצורה יבשה או נוזלית.

 

5. פרי האסאי Berries in bowl isolated

פרי האסאי מקורו בברזיל. וכונה על ידי המקומיים “עץ החיים”. תכולתו: פרי האסאי מכיל פי 10 יותר נוגדי חמצון מאשר בענבים שחורים. מכיל כמות גבוהה של ברזל, סידן, וחומצות אמינו.

למה הוא טוב לנו?

• מספק יתרונות של פרי עם כמויות נוגדי חמצון גבוהות במיוחד.

• יכול לסייע בתהליך הרזייה.

• יכול לסייע למערכת החיסונית לתפקד בצורה טובה.

• מסייע לשיפור רמות אנרגיה.

• מחקרים מעבדה הראו שפרי האסאי יכול להרוס תאים סרטניים.

כיצד ניתן לצרוך? באבקה, במיצוי יבש של הפרי, במיצוי נוזלי של הפרי.

 

6. ברוקולי Fresh green broccoli

ירק זה היה קיים מעל 2,000 שנה אבל התחיל להיות מגודל לצרכים מסחריים בארה”ב רק בשנת 1920.

תכולתו: ברוקולי מכיל כמות עצומה של איזוציאנינים (חומרים נוגדי סרטן) יותר מכל ירק אחר. יש בברוקולי פי 100 יותר אנזימים מכל ירק או פרי אחר! מכיל ויטמין סי, סידן, קארוטנואידים, חומצה פולית וסיבים.

למה זה טוב לנו?

• בעל יכולת ניקוי רעלים (לכן חשוב לצרוך אותו אורגני!)

• תומך במערכת העיכול.

• נבטי ברוקולי מכילים כמות עצומה של נוגדי סרטן.

• מסייע במניעת: יתר לחץ דם, אלרגיות, דלקת פרקים, סוכרת וסרטן.

למי אסור / צריכה מוגבלת? לסובלים מתפקוד לא מאוזן של בלוטת התריס מומלץ להימנע. או לצרוך את הברוקולי מבושל ובכמויות קטנות.

כיצד ניתן לצרוך? בצורה טרייה, בסלטים, בשייקים. וגם מבושל, מאודה, או אפוי.

 

7. כרוב ניצנים Organic Green Brussel Sprouts

כרוב קטן מימדים זה מוכר בטעמו המעט אגוזי מעט מריר.

תכולתו: ויטמינים: B2 ,A,K,C,B6, תיאמין, וחומצה פולית. מינרלים: מגנזיום, זרחן, אשלגן, מנגן, סידן וברזל. סיבים תזונתיים.

למה זה טוב לנו?

• מסייע למערכת החיסונית בגוף להתחזק.

• מייצר אנזימים בעלי יכולת ניקוי רעלים מטוקסינים מייצרי סרטן.

• מסייע להילחם במחלות בזכות יכולת ניקוי הרעלים.

• מסייע לעצמות להיות חזקות.

• רמות האשלגן הגבוהות בו מסייעות לשמירה על רמות לחץ הדם בגדר הנורמה.

למי אסור / צריכה מוגבלת? לסובלים מבעיות בתפקוד של בלוטת התריס, חולים במחלת האשימוטו. מומלץ להימנע.

כיצד ניתן לצרוך? בתזונה, מבושל, מאודה או מוקפץ.

 

8. גוז’י בריס Red dried goji berries in wooden spoon

סוג של תות עץ שמגיע מסין ואזורים נוספים באסיה. הגוז’י ברי נחשב למזון שנאכל בכדי להגיע לאריכות ימים. מכונה גם כ”יהלומים האדומים” לאור ערכיו התזונתיים הגבוהים.

תכולת הגוז’י בריס? שפע של אנטיאוקסידנטים, פולינולים, קרוטנואידים, ויטמיני A,C,E, פוליסכרידים כמקור לסיבים תזונתיים.

למה זה טוב לנו?

• במנת גוז’י בריס יש פי 500 יותר ויטמין C מאשר בתפוז ובאותו יחס אותה כמות בטה קארוטן לעומת גזר.

• יכול לעזור במניעת פגיעה בתאים ע”י רדיקלים חופשיים (ולהגן מסוגי סרטן שונים).

• טוב למראה העור, ולמניעת הדרדרות ראייה.

• מחקרים הראו שמיץ גוז’י בריס הועיל לביצועים אתלטיים טובים יותר

• מסייע להרגעה, שינה טובה יותר וירידה במשקל.

למי אסור ? נוטלי קומדין ולחלק מהתרופות להורדת סוכר ולחץ דם ולכן, חשוב להיוועץ ברופא ובנטורופת. מעבר למצוין, גוז’י בריס בריאים ומתאימים לאכילה על בסיס יומיומי.

מנת גוז’י בריס במינון יומי: 1-2 כפות ליום.

כיצד ניתן לצרוך? טריים, מבושלים, אפויים, מיובשים, מושרים במים, כתוספת לסלט פירות, יוגורט ושייקים.

 

9. שיבולת שועל 739f0b0d-86f6-447e-8658-dd2ef23716d0

דגן זה עשיר בויטמינים רבים ובעל אינדקס גליקמי נמוך. יחד עם היתרונות הרבים הופך את השיבולת שועל לסופר פוד מושלם.

מה היא מכילה? ויטמינים מקבוצת ויטמיני בי, חומצה פולית, ומינרלים כגון: סידן, אבץ, ברזל. שפע של דגנים מסיסים.

למה זה טוב לנו?

• סיוע בתהליכי עיכול ובמניעת עצירות.

• הפחתת רמות כולסטרול בדם והפחתה בסיכוי לחלות במחלת לב וכלי דם.

• הפחתת סיכון לסוכרת מסוג 2.

• סיוע בשובע לאורך זמן ולכן, מתאימה להרזייה.

• משפרת מצב רוח, אנרגיה ואיכות שינה.

למי אסור? חולי צליאק.

כיצד ניתן לצרוך? ראשית, המלצתי על שיבולת שועל טבעית (לא אינסטנט שכבר עברה עיבוד וערכה התזונתי ירד עקב כך). כתוספת ליוגורטים, בדייסה עם מים או חלב מכל סוג. כהסמכה למרקים, כתחליף קמח לפשטידות, קציצות ומאפים.

 

10. נוני noni fruit and juice

פרי זה ממשפחת האנונה מקורו באיי פולינזיה אך נפוץ ומגודל גם בהודו, קוסטה ריקה, טהיטי, פיג’י ואיי הוואי.

מה הוא מכיל? ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, אנזימים וכמה חומרים שבשנת 1990 נמצאו כייחודיים לנוני.

למה זה טוב לנו?

• הנוני מכיל דמנסטל וחומצה אורסדית. שני חומרים אלה נמצאו כמעכבי סרטן.

• מיץ נוני נמצא כמגביר יעילות של מערכת החיסון.

• מתאים לטיפול בבעיות עיכול: עצירות, כיבים, ספיגה לקויה, שלשולים וצרבות.

• משפר מראה עור, שיער. מאחה רקמות ומשפר החלמת פצעים.

• מעלה רמות סרוטונין ולכן יעיל לשיפור מצב רוח ירוד

• מפחית כאבים (פרקים, מחזור, מיגרנות)

• יכול לסייע לאיזון סוכר בדם (מכיל 36% סיבים תזונתיים)

כיצד ניתן לצרוך? במיץ המופק מהפרי, שמן אתרי או קפסולות יבשות של מיצוי הפרי.

למי אסור?

1. לנוטלי תרופות להורדת לחץ דם. בנוני יש מינון גבוה של אשלגן לכן יש להימנע מתרופות שמעלות רמות אשלגן בגוף.

2. לאנשים עם בעיות בפעילות בלוטת התריס.

מינון מומלץ – לפי המקרה ובהמלצת נטורופת מוסמך.

לסיכום אני בטוחה שחלק מהמזונות כאן הכרתם ולא ידעתם על שפע היתרונות התזונתיים הרבים שיש בהם. נסו לשלב את הסופר פודס הנ”ל בתפריט שלכם. רצוי מאוד שהם יהיו טריים וממקור אורגני. ככל שניתן לגוף שלנו מקורות מזון בריאים, הוא יחזיר לנו בבריאות טובה.

ועכשיו אתם. ניסיתם? אהבתם? יש לכם מתכונים או המלצות על סופר פודס? אשמח מאוד אם תספרו לי כאן.

מעוניינים בהתאמת תפריט אישי שיכלול שפע סופר פודס לבריאות טובה? צרו קשר כאן או התקשרו לקליניקה: 09-8665279 אשמח לעזור!

זה כייף לשתף ...
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest